er lektor, cand.mag. i dansk og religionshistorie, har en pd. i specialpædagogik og er uddannet lærer i dsa på KUA. Trine har både undervist i dansk som andetsprog, været speciallærer og konsulent ved Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, og har fungeret som underviser, eksaminator, vejleder og censor inden for børns sprog og specialpædagogik.
Litteratur i udvalg:
- Bylander, H.I & Krogh, T. K. (2018) Samtale er guld - kommunikation og sprog i børnehøjde. Dafolo
- Bylander, H.I & Krogh, T. K. (2017): Sprogvurdering af 2-årige – udvikling af praksisnære handleplaner. Samfundslitteratur
- Salameh, E.K., Bylander, H.I., Krogh, T. K. & Hedman (2017) Børn med flere Sprog. Typisk sprogudvikling og sproglige vanskeligheder.
Dansk Psykologisk Forlag
- Bylander, H.I & Krogh, T. K. (2017): Stærkt sprogarbejde. Dafolo.
- Bylander, H. I & Krogh, T.K. (2014): Dit barns sprog. Dansk Psykologisk Forlag.
- Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2014): Sprogets milepæle. Hvornår skal vi være bekymret for et barns sproglige udvikling. Dafolo.
- Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2013): Sprogudvikling i et inkluderende perspektiv hos børn unge og voksne med og uden sproglige vans1
Certificeringer:
- Sprog i Samspil (Learning Language and Loving it) - Hanen. www.hanen.org
- Teachers Talk - Hanen. www.hanen.org
- Spark Communication - Hanen. www.hanen.org
- Mere end ABC - tidlig literacy i dagtilbud www.hanen.org
- Jeg er klar - giv dit barn den bedste start på læsning www.hanen.org
- ECERS-3 The Early Childhood Environment Rating Scale-Revised (Børnemiljøvurderingsskala) ERSI Environment Rating Scale Institute
- ITERS-R The Infant/Toddler Environment Rating Scale-Revised (Småbørnsvurderingsskala) ERSI Environment Rating Scale Institute
- ITERS-3 The Infant/toddler Environment Rating Scale Third Edition (Småbørnsmiljøvurderingsskala), ERSI Environment Rating Scale Institute
- FCCERS-R Family Child Care Rating Scale, Revished Edition, ERSI Environment Rating Scale Institute
- SACERS Scool-Age Care Enviroment Rating Scale ERSI, Environment Rating Scale Institute