Bøger og artikler

 

 

Thelma Harms, Richard M. Clifford, Debby Cryer. Dansk udgave af Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2016): ITERS-R: Småbørnsmiljøvurderingsskala – Infant/Toddler Environment Rating Scale®, Revised. hogrefe

https://www.hogrefe.dk/shop/iters-r.html

 

 

 

 

ecers-3

 

 

Thelma Harms, Richard M. Clifford, Debby Cryer. Dansk udgave af Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2016): ECERS-3: Børnemiljøvurderingsskala. Early Childhood Environment Rating Scale®, Third Edition. hogrefe

https://www.hogrefe.dk/shop/ecers-3-bornemiljovurderingsskala.html

 

 

 

sneglefarmen

 

 

Af Trine Kjær Krogh, Helle Iben Bylander, Nynne Friis Refsgaard, Judith Annette Sølvkjær (2016). Flugten fra sneglefarmen – Et snegleeventyr og en børnefagbog. Hvad ved du om snegle. Dansk Psykologisk Forlag.

http://dpf.dk/produkt/undervisning/flugten-sneglefarmen

 

 

 

 

 

mereendabc

 

 

Janice Greenberg og Elaine Weitzman. Oversat og bearbejdet til dansk af Helle Iben Bylander og Trine Kjær Krogh. (2016): Mere end ABC – tidlig literacy i dagtilbud. Dafolo.

http://www.dafolo-online.dk/bestil-b%C3%B8ger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik.3348/inklusion-og-relationer-mere-end-abc—tidlig-literacy-i-dagtilbud-7463.280.aspx

 

 

 

 

 

DitBarnsSprog

 

Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2014): Dit barns sprog. Dansk Psykologisk Forlag.

http://www.dpf.dk/produkt/bog/dit-barns-sprog

 

 

 

kp_2013-4_250

 

Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2014): Sprogets milepæle. Hvornår skal vi være bekymret for et barns sproglige udvikling. Dafolo.

http://www.dafolo.dk/sprogetsmilepæle

 

 


kp_2013-4_250

 

Krogh, T.K. & Bylander, H.I. (2013): En bæredygtig tilgang til børn i en flersproget kontekst. Kognition & Pædagogik, 23. årgang nr. 90. Dansk Psykologisk Forlag.

http://dpf.dk/produkt/tidsskrift/kognition-paedagogik-nr-90

 

 


Bogforside_til_hjemmside

 

Bylander, H.I, & Krogh, T.K. (2013): Sprogudvikling i et inkluderende perspektiv  hos børn unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder, Dafolo.

www.dafolo.dk/sprogtilegnelse

 

 

 

1-13_B_rn_med_udfordringer_-_en_oversigt

 

Krogh, T.K., Bylander, H. I, Thomsen, M. (2013): Børn skal behandles ens, selv om de er forskellige. 0-14, årgang 23, nr. 1 2013.

http://www.paedafor.dk/magento/tidsskrifter.html?p=2

 

 

978-87-7706-821-8_250

 

Krogh, T. K (2013): Skriftsprog i bevægelse – læsning og idræt

Madsbjerg m.fl. (red.): Skrivelyst i fagene. Dansk psykologisk forlag.

http://dpf.dk/produkt/bog/skrivelyst-fagene

 

 

 

håndbog om matematik

 

Andersen M. W. og Krogh, T. K. (2013): Faglig læsning kræver faglig indsigt  i Andersen M. W.  Weng, P. (red.) Håndbog om matematik i grundskolen.

http://dpf.dk/produkt/bog/haandbog-matematik-grundskolen

 

 

 

749_m

 

Krogh, T.K. (2013): Narrativ sprogpædagogik, I Rithcie, Tom (red.): Narrativ teori i pædagogers praksis. Billesø og Baltzer.

http://shop.billesoe.dk/product.asp?product=749

 

 

 

7217

 

Andersen, M.W.og Krogh, T.K.(2013): At regne med forståelse, I  Hammershøi, Larsen og Holm-Larsen (red.): Læsning og skrivning i alle fag, Dafolo.

http://www.dafolo-online.dk/bestil-b%C3%B8ger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik.3348/L%C3%A6sning-og-skrivning-i-alle-fag.3817.aspx

 

 

321105_656_700_0_0_0_0

Krogh, T.K. (2012): Glæden ved at arbejde, Kronik i Kristelig Dagblad  23. juli 2012.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/471335:Kronik–Glaeden-ved-at-arbejde

 

 

978-87-7706-718-1_250

 

Krogh, T.K. og Mulvad, R. (2012): Ud i skoven med skriften – et aktivitetsforløb med fokus på tidlig literacy I: Madsbjerg m.fl.(red.): Skrivelyst i børnehaven, Dansk Psykologisk Forlag.

http://dpf.dk/produkt/bog/skrivelyst-boernehaven

 

 

 

læser

 

Andersen, M.W. og Krogh, T.K. (2011): Nana og matematikken – om faglig læsning i matematik. I: Matematik nr. 6, 2011.

http://www.dlf.org/media/97546/Faglig_laesning_MichaelogTrine.pdf

 

 

 

caa83ab716180e5d65223908a207659b

 

Andersen, M.W. og Krogh T.K. (2011): Læs og forstå matematik – Faglig læsning grundlag for tilegnelse af matematiske kompetencer, Alinea (Udkom 2012 på Cappelen Damm Akademisk forlag i Norge under titlen: Les og forstå matematikk).

http://www.alinea.dk/butik.aspx?c=Item&category=4913&item=27136

 

 

 

hndbog1

 

Krogh, T.K. (2010): Dansk som andetsprog, Sprogvurdering af børn med flersproglig baggrund og Uddannelse, I: Basse, Bylander og Månsson (red.): Håndbog i sprogstimulering, Dansk Psykologisk Forlag.

http://dpf.dk/produkt/bog/haandbog-sprogvejledere 

 

 

 

tidsskriftet

 

Krogh, T. K., Månsson, H.og Bleses, D. (2008): Et øjebliksbillede – Sprogtilegnelse i det nye fag – Dansk, kultur og kommunikation i pædagoguddannelsen, Viden om Læsning nr. 4, 2008

http://www.videnomlaesning.dk/wp-content/uploads/Trine_Krogh_mfl.pdf 

 

 

nr9

 

Krogh,T.K., Månsson, H. og Bleses, D. (2008): Sprogtilegnelsesperspektivet i faget ”Dansk, kultur og kommunikation” efter et år med den nye pædagoguddannelse Center for Child Language e-prints, No 9, 2008

http://www.cfb.sdu.dk/DK/forsk/doc/E-print_9_2008.pdf

 

 

 

1506241

 

Riise, D. V. og Krogh, T.K. (2008).: Stræk og slipBevægelse og afspænding i voksenundervisningen, CDR-Forlag. Målrettet undervisning af mennesker med sociale, psykiske eller udviklingsmæssige vanskeligheder.

http://www.arnoldbusck.dk/boeger/medicin-sundhed-sygdom/straek-og-slip

 

 

 

tidsskriftet

 

Krogh, T. K., Månsson, H. og Bleses, D. (2007): Sprogtilegnelse på pædagog- og læreruddannelserne: undersøgelse af danskundervisernes kompetence inden for børns sprogtilegnelse, Viden om Læsning nr. 2, 2007.

http://www.videnomlaesning.dk/wp-content/uploads/Trine_krogh.pdf

 

 

e-prints

 

Krogh, T. K., Månsson, H. & Bleses, D. (2007): Kortlægningsundersøgelse af sprogtilegnelsesperspektivet på pædagog- og læreruddannelsen. Center for Child Language e-prints, No 5, 2007.

http://www.cfb.sdu.dk/DK/forsk/doc/E-print_5_2007.pdf

 

 

 

1342027

 

Erdem, A., Krogh, T.K., og Lützer, L. (2007): Min første dansker – fra indvandrerundervisning til dansk som andetsprog. CDR-Forlag.

http://www.arnoldbusck.dk/boeger/kulturhistorie-etnografi/min-foerste-dansker

 

 

 

  

Oversættelse

SprogiSamspil

 

Elaine Weitzman og Janice Greenberg. Dansk bearbejdelse af Helle Iben Bylander og Trine Kjær Krogh
Sprog i samspil. En praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber
The Hanen Program

 http://dafolo.dk/

 

 

implementering

 

Roddam, H. og  Skeat, J.: Embedding evidence practice, oversat i samarbejde med Helle Iben
Bylander til: Implementering af evidensbaseret praksis i det logogpædiske arbejdsfelt (2013).
Hogrefes psykologiske Forlag.

http://www.hogrefe.dk/Item.aspx?Department=9&Category=153&TestCollection=275

  • DitBarnsSprog
  • kp_2013-4_250
  • Bogforside_til_hjemmside
  • 1-13_B_rn_med_udfordringer_-_en_oversigt
  • 978-87-7706-821-8_250
  • 321105_656_700_0_0_0_0
  • 978-87-7706-718-1_250
  • 749_m
  • 7217
  • caa83ab716180e5d65223908a207659b
  • hndbog1
  • 1506241
  • 1342027
  • e-prints
  • tidsskriftet
  • implementering
  • nr9
  • læser
  • håndbog om matematik
  • rediger forside

Adgang for alle


Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

CeSoB

Trine Kjær Krogh er associeret partner med CeSoB – Center for social bæredygtighed. www.CeSoB.dk.

Kontaktinformation

Trine Kjær Krogh
Astrupvej 10
2700 Brønshøj
Mobil: 41 40 39 27
Mail.: [email protected]
Udviklet af Revol8